Dag 3 - Min favoritårstid och varför.

Hösten, helt klart. Jag älskar den.
Det är väl ganska många som gillar hösten minst av alla årstider och tycker att det är jättejobbigt när sommaren börjar tyna bort, men det gör inte jag!

Det bästa med hösten är nog ändå att det är så mysigt, jag blir fridfull av hösten.
Det är mysigt när mörkret faller på, det skapar det perfekta "hemmasittar-moodet" och får filmkvällar att bli trevligare än någonsin.
Så älskar älskar älskar jag alla fina höstfärger, både på himmel och träd. Eh, och mark med tanke på att alla löv faller ner, hehe.

Jag tycker alla människor blir så fina på hösten. Och mysiga. Klädda i varma & gosiga kläder i färger som lyster upp det gråa som hösten bär med sig.
På något sätt är ju hösten ändå ganska dyster, och det är det som gör att det minsta lilla bra i vardagen syns tydligare och får en att må bättre än vanligt.

ÅH! Jag får absolut inte glömma halloween. Det är den bästa högtiden som existerar, man pryder sig själv och hela världen med så fina saker. Typ skelett, pumpor som ser jätteonda ut, och söta fladdermöss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0