Skit

Jävla dumma vecka. Den har varit så himla dålig.
Eller nej, nu är jag onödig, måndag och tisdag var bra. Sen blev den dålig.

Jag har haft det jättejobbigt hemma, vilket har gett mig jäääääättemycket ångest och tyvärr även självskadeimpuls. Duktig som jag är följde jag inte impulserna i alla fall!
Men ändå, ångesten har varit hemsk. Jag skulle vara i skolan 3 dagar denna vecka, och jag har (som ni kanske redan vet) helt stört svårt att komma iväg på morgonen, så jag har varit i skolan vid lunch varje dag, och det är tydligen inte bra nog enligt mamma.. Jag har inte fått höra "Vad bra du är som klarade att vara i skolan bara några timmar fast än det var så motigt på morgonen", nej, det jag fått höra är ungefär "Du klarar inte av att komma iväg till skolan. Du vill ju må dåligt eftersom du inte tar emot hjälpen som erbjuds. Du målar in dig i ett hörn och sen kan du inte komma därifrån och du låter ingen hjälpa dig. Varför struntar du i hur jag känner?"


Igår sa hon att min ångest berodde på att jag är understimulerad. Att jag alltid varit en människa som behöver göra saker och att jag inte är mig själv så som det är nu. Hon hade rätt i det.
Men idag får jag inte gå ut. "Varför skulle du få gå ut när du inte varit i skolan?" "Men mamma jag har ju varit i skolan.. Du vet att jag har det jättesvårt på morgonen, men jag var ju i skolan några timmar i alla fall" "Aha okej, men då kan du ju vara ute i en timma då. Jag förstår inte hur du helt plötsligt kan ha energi när det är något kul du skall göra"

Så, ja. Kvällen spenderas hemma utan hjälp att slippa ångesten.
Fast jag kan ju köpa godis och sådant, eller nej juste, jag får ju inte mina pengar för att jag "inte varit i skolan". Tack. Känner mig så lyckad.
FUUUUUUUUCK AAAAAAAAALLT. Säger ju att helger/lov suger. För min del alltså..


- Somras inne på kliniken.

Kommentarer
Postat av: Ebba

Meh! Jag får väl komma och kidnappa dig och köpa godis åt dig då. Skulle behöva lite helgsällskap jag med för mina helger består ungefär av att sitta vid datorn och stirra, bli fet och känna mig övergiven. Haha! :(

2012-12-09 @ 18:34:40
URL: http://kolmonoxid.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0